Fraser Island op zondag 27 juli 2014

Om 5.00! gaan de mobieltjes af. De broodjes waren gesmeerd, en de tassen gepakt, dus alleen nog een bakje cornflakes en dan naar de ingang van het park waar we opgehaald gaan worden. De boot naar Fraser gaat om 7.00 en doet er ongeveer 45 minuten over. We genieten van een prachtige zonsopgang. We worden naar het Kingfisher resort gebracht vanwaar de 4-wheeldrive bus ons over het eiland zal rondcrossen. Nou dit gaat me het ritje wel worden! We worden door elkaar gehusseld alsof we een pak kaarten zijn. Er zijn geen verharde wegen, het zijn allemaal zandpaden waar we over rijden. Gelukkig heb ik wel reispillen bij me, voor het geval het nodig mocht zijn. Er zit nog een nederlands stel in de bus met een zoontje van bijna 9 jaar. Pieter en Mees kunnen het goed met elkaar vinden, ze zitten naast elkaar en zoeken elkaar de hele dag steeds op. De eerste stop brengt ons naar een uitzichtspunt van een grote duin. Het is inmiddels heerlijk weer en we trekken gauw een korte broek aan. Na ongeveer 10 minuten komen we aan op het strand, het strand waar we met de bus op kunnen rijden!! Hoe gaaf is dat?! Scheuren met die bus! De gids/chauffeur kletst ons de oren van het hoofd met zijn soms wel erg sterke verhalen. Daarnaast vertelt hij een hoop over het eiland. Fraser bestaat helemaal uit zand. Op het eiland zijn dingo’s, dit zijn wilde honden. En die gaan we ook nog zelf zien op de eerste stop. Maar eerst rijden we een kwartiertje over het strand. Dan roept iemand dat er een walvis voor de kust zwemt. De walvis zien we niet zwemmen, maar we zien hem water omhoog spuiten. Die kunnen we dan ook maar weer afstrepen! Deze eerste stop is bij Eli’s creek. Dit is een zoetwaterbeek waarin je een stuk kunt lopen. Wanneer we hier arriveren zien we gelijk 2 dingo’s en een paar 4-wheeldrive auto’s met mannen die het gezellig hebben (vissen en een biertje..). De dingo’s lopen weg als wij de bus uitkomen, maar als Pieter, Mees en Gertjan naar de zee rennen, rent 1 van de dingo’s er achteraan. De mannen van de 4-wheel auto’s zien het direct en zetten het op een lopen naar de jongens en de dingo. De dingo is zo dichtbij dat hij Pieter in z’n billen kan bijten, maar Gertjan schreeuwt en jaagt de dingo weg. (goed gedaan Gertjan!) Ook de mannen gooien bierblikjes naar de dingo. Deze dingo’s zijn normaal gesproken niet agressief, maar deze wel omdat ze gevoerd worden door mensen. Dan worden ze brutaal. Ik heb toch wel wat respect gekregen voor deze dingo’s, ik blijf wel bij ze uit de buurt!
We krijgen hier koffi/thee en lekkere koeken, voor de kids zijn er pakjes sinaasappelsap. Daarna gaan we weer verder, een stopje hier, een stopje daar en dan stoppen bij het scheepswrak Maheno dat hier in 1935 is gestrand. Het is een verroest geraamte van een schip, maar het ziet er wel bijzonder uit. Er komen bovendien krabbetjes enzo uit tevoorschijn lopen. Leuk! Daarna terug de bus in, maar we krijgen bezoek van een piloot, die ons voor 80 dollar pp mee wil nemen voor een 15 minuten durende vlucht. Een stuk of 7 gaan dit doen, we zullen ze een stuk verderop weer oppikken. Inmiddels loopt het tegen 12.00 uur en gaan we lunchen in Eurong. In dit resort krijgen we een warm en koud buffet. Ruim 3 kwartier later hebben we de buikjes weer rond gegeten en gaan we opnieuw de bus in. De volgende stop is het meer van Mc Kenzie. Dit paradijselijke zoet water meer heeft een wit zandstrand en glashelder water. Beetje fris om in te zwemmen, maar iedereen doet het (behalve ik..) Heerlijk even lekker poedelen en genieten van de zon. Relax! Maar dan opnieuw terug in de bus om naar het regenwoud te gaan. Daar maken we een wandeling van ongeveer een half uur. De bus pikt ons een stuk verderop weer op om ons vervolgens terug te brengen naar het Kingfisher resort. Daar zijn we om 16.45 terug, net op tijd om de ferry van 17.00 te halen. We nemen afscheid van de andere Nederlanders, Martine, Robert en Mees. Zij zwaaien ons uit op de ferry, en wij hebben nog een prachtige zonsondergang op de ferry. Rond 18.30 zijn we terug op de camping. Wat een prachtige dag!

3 gedachten over “Fraser Island op zondag 27 juli 2014

1. tja Pieter en dieren. Misschien wilde de Dingo alleen maar spelen maar beter het zekere voor het onzekere nemen het zijn wilde dieren. Maar schitterende fotos weer.
    Hoeveel duizend zijn het er nu??