Dag 14: van Las Vegas naar Death Valley (31 juli)

Rond 10.30 is de auto volgeladen en verlaten we het appartement. Via de Strip, waaraan alle grote hotels liggen rijden we Zuidwaards de stad uit. We passeren het Las Vegas welkom Sign, waarvoor nu al een rij staat met mensen die ermee op de foto willen. Ik haal wel een foto van internet en ik shop ons erin! Wij nemen genoegen met een quicky uit de auto genomen. Al snel rijden we weer tussen de stenen en het zand. In het gehucht Shoshone kopen we nog een vet duur pakje boter (dat waren we gisteren dus vergeten) bij de local store waar een paar ongeïnteresseerde dames achter de balie staan. Dat komen we dus vaker tegen, personeel op het onvriendelijke af. Maar goed, aan de overkant zien we een museumpje dat we maar even doorstruinen. De man die hier achter de balie staat is daarentegen weer heel vriendelijk en geeft ons een folder en tips over Death Valley. Dan zit hiernaast de plaatselijke saloon en daar willen we even wat drinken. Als we binnenkomen ruikt het er heerlijk en we eten dan gelijk maar een hapje mee. Daarna door naar het heetste deel van onze reis, Death Valley. Na een uurtje komen we aan in Badwater, dit is het laatste punt van Amerika, 85.5 m onder de zeespiegel. Het is ook het warmste punt, als we daar uit de auto stappen is het 125 gr F. dat is zo’n 51 gr C. halfkokend dus. Op het asfalt proberen we een eitje te bakken, maar dat lukt toch niet gelijk. De lucht voelt aan als een hete fohn! Even naar het houten bordje met Badwater erop, foto’s maken en wegwezen! We rijden nu verder naar het noorden en pakken onderweg Artist Drive mee. Hier zien we mooie rotsen in verschillende groene, gele, rode en bruine tinten. De temperatuur loopt op naar 130 gr. F dit is 54.5 gr C. niet te harden! Rond half 6 komen we aan in het hotel in Stovepipe wells. Deze kamer is een beetje basic, de bedden zijn smal, dus daar gaan natuurlijk geen 2 kinderen in slapen. Er wordt nog een opklapbed gebracht en de heren blazen nog een luchtbedje op. Het koude water uit de douche is ook ruim 40 graden, douchen kan gewoon niet. We eten een hapje, doen een spelletje skipbo en rijden dan een half uurtje weer terug om bij Zabraski’s point de zonsondergang te zien. Dat valt een beetje tegen want het is nogal bewolkt. Er werd voor vandaag ook onweer afgegeven, dus wellicht dat we nog een buitje meepakken. Op het uitzichtspunt Zabraski, komen we voor het eerst deze vakantie Nederlanders uit Groningen tegen. De man heeft zelfs in Buitenpost op school gezeten en is afkomstig uit Kollumerpomp! Zo is de wereld al weer klein. We kletsen even gezellig en rijden dan terug naar het hotel. Onderweg gaat het al steeds harder waaien en het duurt niet lang of het gaat dikke druppels regenen. En vooral heel veel waaien met heel veel zand! Dat wordt dus niet meer zwemmen, maar even een filmpje kijken en een spelletje op de mobiel doen. Wifi hebben ze hier ook al niet. ☹. Dus op tijd naar bed en de airco vol aan.

Een gedachte over “Dag 14: van Las Vegas naar Death Valley (31 juli)