Dag 6: van Page naar Monument Valley

Om 6 uur loopt het wekkertje af. Om 7.30 zijn we bij Kens Tours voor de excursie naar Antelope Canyon. We lopen met een groepje van ongeveer 15 personen met een gids door de Canyon. Prachtig, wat een kleuren. De gids helpt bij het instellen van de fototoestellen en maakt foto’s van iedereen. De foto’s spreken wel voor zich. Hierna gaan we door naar de Horshoe bend. Hier waren we gisteravond ook al even, maar toen op slippers en net na zonsondergang, dus toch maar weer teruggegaan om het vandaag te gaan doen, op goede schoenen en met goed licht. Na een kwartiertje lopen bereiken we de Horshoe bend. Prachtig! Tja het wordt wat eentonig, maar het is echt prachtig! Nu gauw terug naar de camping om in te pakken en door te reizen naar Monument Valley. Inpakken bij 40 graden in de volle zon is geen pretje, maar ja, het moet even. Daarna wacht weer een heerlijke koele auto. Het landschap onderweg naar Monument Valley is iets groener dan de stenenbak die we de afgelopen dagen hebben gezien. De tijd zetten we nu een uur vooruit. Rond 3 uur komen we hier aan, we doen een rondje visitor centrum en gaan dan de 17 miles drive dirtroad rijden. Nou nu hebben de mannen de tijd van hun leven! De auto hots en botst alle kanten op, hoe meer stof, hoe meer scheuren met die auto hoe beter! Maar bijzonder is het wel, en warm, nee heet! 45 gr! Dan op naar de campsite The View. En dat blijkt een enorme teleurstelling te zijn. Ongeveer 12 m2 is ons plekje, ook nog scheef en mul zand. Wel met uitzicht op MV, dat wel. Maar bij deze hitte hebben we hier geen van allen zin in. We besluiten om door te rijden en een hotel te zoeken. In Mexican hat vinden we hotel Hat Rock Inn. We nemen een kamer, die ook nog heerlijke airconditioning heeft. Blijkt er ook nog een zwembad bij te zitten die tot heeel laat open is. Wat heerlijk!!

Een gedachte over “Dag 6: van Page naar Monument Valley

1. Wij hebben het hier warm, maar jullie nog veel warmer!!
    in ieders geval zien jullie een hoop nieuwe dingen , zoals een spin…
    Erg leuk om jullie belevenissen te volgen!